Literárně-dramatický obor
Charakteristika oboru
Základem práce v LDO je příprava žáků na různé životní situace prostřednictvím dramatických her a improvizací. Cílem oboru je vychovat mladé lidi, kteří správně technicky mluví, mají rozsáhlou slovní zásobu, vyjadřují se plynule a souvisle a při jednání je nic nezaskočí. Při práci se žáci věnují též mimice a gestice a učí se pracovat účelně se svým tělem a rozeznávat mluvu těla jiných lidí. Žáci v LDO začínají jako hravé děti a obor opouštějí jako komunikativní lidé.
Výuka napomáhá včas podchytit nejtalentovanější jedince a připravit je ke studiu na odborných středních a vysokých uměleckých školách, filozofických a pedagogických fakultách.
Hlavní cíle
- Všestrannost (rozvoj dispozic pohybových, dramatických, pěveckých a výtvarných)
- Sebepoznávání a sebeobjevování
- Sebeprezentace (zvládání základních technik pro vystupování na veřejnosti)
Důraz je kladen na individuální přístup ke každému dítěti a na rozvoj jeho dovedností na základě jeho specifických vrozených dispozic. Součástí práce je řešení různých modelových situací prostřednictvím dramatických technik, práce s psaným slovem (recitace poezie i prózy a dramatizace povídek či delších literárních děl), hlasová a pohybová průprava, psaní slovesných prací a samozřejmě veřejná vystoupení.
Organizace studia
- 1 až 2 roky přípravné studium (žáci od 5 let) – Dramatická průprava
- 7 let I. stupeň studia (žáci od 7 let) – Dramatická průprava, Tvořivá dramatika, Práce s textem
- 4 roky II. stupeň studia (žáci od 14 let) – Tvořivá dramatika, Práce s textem
Vzdělávací obsah předmětů
- Přípravná dramatická výchova – dramatická hra, pohybová, mluvní a hudebně rytmická cvičení, motivace, rytmus, rozvoj spontánního dětského projevu.
- Dramatická průprava – tvořivá dramatická činnost, improvizace, práce s loutkou, pohybová, mluvní, hudebně rytmická i výtvarná činnost.
- Dramatika a slovesnost – tvořivá improvizace, rozvoj mluvních dovedností, kultivované vyjadřování v sociální i umělecké komunikaci.
- Přednes – práce s textem prózy a poezie, interpretace, rozvoj kultury mluvního projevu, výrazové prvky přednesu.
- Dramatika s loutkou a slovesnost – dramatický projev s loutkou, specifika loutkového divadla.
- Pohyb – rozvoj pohybové kreativity, rytmika, taneční improvizace, základy akrobacie, pohybový výraz.
- Práce v souboru – tvorba inscenace, dramatická hra, kolektivní spolupráce, odpovědnost.
Kontakt
Máte-li zájem o studium literárně-dramatického oboru, kontaktujte nás, prosím, nebo nás navštivte přímo během výuky. Budeme se těšit…
Vyučující
- Michaela Kocurková